سوند فولی اچ دی HD

12%

سوند فولی اچ دی HDHD Foley Catheter


۲۳,۰۰۰ تومان

برای فعال شدن سبد خرید و نمایش قیمت ، گزینه های محصول را از کادر بالا انتخاب کنید.

( آخرین بروزرسانی : 30 فروردین, 1403 )

دسته بندی :

بررسی اجمالی محصول

سوند فولی اچ دی HD جهت تخلیه محتویات مثانه به مدت طولانی استفاده می شود و توسط بالن باد شده داخل مثانه ثابت می شود. سوند فولی HD لوله‌ نازک و کاملا استریلی می‌باشد که داخل دستگاه ادراری و مثانه شده و از یک‌سو به کیسه ادرارمتصل می شود و فرایند تخلیه‌ی ادرار را تسهیل می‌کنند.

نقد و بررسی : سوند فولی اچ دی HD

سوند فولی اچ دی HD یـک لولـه باریک قابل ارتجاع اسـت که از طریـق مجـرای ادراری داخل مثانه قـرار مـی گیرد و ادرار را از مثانه تخلیه می کند.
یک لوله قابل انعطاف است که پزشک آن را از مجرای ادرار عبور داده تا به مثانه برود و ادرار را تخلیه کند. این لوله دارای دو کانال مجزا یا لومن است که در طول آن قرار دارند. یک لومن که در دو انتها باز است، ادرار را در کیسه جمع‌آوری تخلیه می‌کند. کانال دیگر دارای یک دریچه در انتهای بیرونی است و در نوک داخلی به یک بالون متصل می‌شود. بالون زمانی که داخل مثانه قرار می‌گیرد با آب استریل پر می‌شود تا از لیز خوردن سوند به بیرون جلوگیری نماید.

مدت استفاده ۵ تا ۳۰ روز و بسته به شرایط بیمار و یا در صورت پیدایش عفونت و تغییر رنگ ادرار بنا به دستور پزشک باید تعویض گردد.

سوند در مثانه به منظور حفظ جایگاه و موقعیت سوند در محل مثانه باد می شود. ادرار از طریق لوله سوند داخل کیسه تخلیه می شود که پس از پر شدن کامل کیسه، بایستی تخلیه یا تعویض گردد.

سوند فولی همانند تجهیزات پزشکی دیگر انواع مختلفی دارد :

سوند فولی دوراه

سوند فولی سه راه

سوند های فولی معمولا از جنس لاتکس ضد حساسیت تولید می شود. سوند فولی اچ دی HD ساخت کشور چین می باشد. واحد اندازه کتتر یا سوند فولی  Fr  یا فرنچ است که هر ۳ Fr معادل ۱ mm (میلی متر) می باشد.

سوند فولی چیست؟

کاربرد سوند فولی در بیمارانی است که دچار مشکلات مثانه یا مجرای ادرار هستند. در چنین شرایطی که بیمار به‌صورت طبیعی قادر به تخلیه مثانه نیست پزشک برای او استفاده از سوند فولی را تا زمان برطرف شدن مشکل موجود تجویز می‌کند.

تفاوت های سوند ادراری (نلاتون) با سوند فولی

سوند به طور کلی به دو نوع فولی (foley) و نلاتون (Nelaton) تقسیم می‌شود. از جمله تفاوت های اصلی سوند فولی با سوند ادراری یا نلاتون عبارتند از:

  • سوند فولی یک کاتتر منعطف با یک کیسه ی انتهایی می باشد حال آن که سوند ادراری یک لوله مستقیم فاقد کیسه انتهایی است.
  • سوند فولی را پس از تخلیه کیسه می توان مجددا استفاده نمود اما سوند ادراری یا سوند نلاتون یک بار مصرف می باشد و پس از مصرف بایستی دور انداخته شود.
  • افراد در حین استفاده از سوند فولی می توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند اما سوند ادراری فاقد این ویژگی می باشد.
  • برخلاف سوند ادراری، سوند فولی دارای پوشش بوده و نیازی به روان کننده های فرعی برای استفاده ندارد.

سوند فولی HD در سایزهای مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس جثه و سن افراد از سایز‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود. سوند فولی دو راه سایز 14 عموما برای بزرگسالان و افراد دارای جثه متوسط و برای استفاده در دوره طولانی‌تری کاربرد دارد.

نحوه گذاشتن سوند فولی

سوند فولی HD از مجاری ادرار به مثانه ارسال‌شده و در آنجا به ‌وسیله‌ی بادکنک یا همان بالونی که با آب مقطر پر می‌شود در جای خود فیکس می‌گردد. بالون وقتی در داخل مثانه قرار دارد با تزریق آب استریل باد می‌شود تا مانع از لیز خوردن سوند و بیرون آمدن آن از مثانه شود. سپس سر دیگر آن به کیسه ادرار متصل شده و فرآیند تخلیه مثانه به درون کیسه ادرار آغاز می‌شود. لازم به ذکر است که سوند فولی به دلیل قرار گرفتن درون بدن کاملاً استریل تولید و بسته بندی می‌شود. به همین دلیل قبل از شروع سونداژ باید دستکش یک‌بارمصرف استریل پوشیده و تمام نکات بهداشتی رعایت گردد.

زمان تعویض سوند فولی

سوند فولی با رعایت تمام موارد بهداشتی نهایتاً می‌تواند تا دو هفته مورد استفاده بوده و پس‌ازآن باید نسبت به جایگزین کردن آن با یک سوند فولی جدید و استریل اقدام کرد.

مشخصات فنی : HD Foley Catheter

کشور سازنده

چين

گارانتی :

گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا

دیدگاه

دیدگاهی ثبت نشده.

اولین نفری باشید که نظر می دهید برای “سوند فولی اچ دی HD”