بررسی ویژگی و عملکرد ست سرم و اسکالپ HD

ست سرم hd

بررسی ویژگی و عملکرد ست سرم و اسکالپ HD

امروزه انواع تجهیزات پزشکی با کاربردهای مختلف برای تشخیص و درمان انواع بیماری ها در دسترس کاربران قرار دارند. یکی از موثرترین و پرکاربردترین این تجهیزات انواع ست سرم است که برای تزریق درون وریدی یا تزریق مستقیم از آنها استفاده می‌شود. حتی بسیاری از افراد به دلیل بیماری هایی نارسایی قلبی، نارسایی کلیه و دیابت نیاز به مصرف روزانه از این محصولات دارند. یکی از شرکت‌های معتبر چینی که ست سرم هایی باکیفیت و مطابق با اصول استاندارد تولید می کند برند HD است که در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های این محصولات مانند ست سرم HD، اسکالپ HD و لوله prp بپردازیم. با ما همراه باشید.

ست سرم HD چیست؟

در یک تعریف کلی، ست سرم وسیله ارتباطی میان ظرف حاوی مایعات تزریقی و رگ بیمار بوده و وظیفه رساندن مواد مغذی یا دارویی به بدن بیمار را دارد. شرکت‌های مختلفی این محصول پرکاربرد در حوزه تجهیزات پزشکی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. یکی از معتبرترین آنها برندHD کشور چین است. برخلاف سایر شرکت های چینی، محصولات این کمپانی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با قیمت مناسب در دسترس بیماران قرار دارند. ست سرم hd لوله‌های انعطاف پذیر و شفاف ی دارد که به خوبی مایع تزریقی را به بدن بیمار منتقل می‌کند. حتی اگر هم لوله ست سرم HD خم شود آسیب نخواهد دید. شفافیت لوله به پرستار در تشخیص حباب در لوله کمک می کند تا بتواند هواگیری را به راحتی انجام دهد.

سرت سرم hd و ویژگی آن

هر فردی به دلایل مختلف ممکن است مشکلات سلامتی را در زندگی روزمره تجربه کند. در برابر چنین موقعیت‌‌هایی، از بسیاری از تجهیزات پزشکی در درمان بیماران استفاده می‌شود. یکی از آنها، مجموعه ست سرم HD 25 تایی و کارتن 500 عددی است. ست سرم HD در محیطی با دقت و استریل به منظور اطمینان از ایمنی بیمار و برای تزریق داروهایی که باید در طول فرایند درمان به صورت داخل وریدی مصرف شوند، تولید می‌گردد. از آن می‌توان در بیمارستان‌ها، موسسات بهداشتی، کلینیک‌ها، بخش‌های مراقبت‌های ویژه، خدمات اورژانس استفاده شود. همچنین برای درمان بیمارانی که در منزل از آنها مراقبت می شود از ست سم استفاده می‌شود. استفاده از ست سرم HD در منزل زیر نظر پزشک، با کمک متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و در محیط استریل توصیه می‌شود.

در محفظه چکه ست سرم HD فیلتری به اندازه ۱۵ میکرون قرار داده شده است. این بخش وظیفه جلوگیری از ورود ذرات احتمالی در مایع تزریقی به بدن بیمار را به عهده دارد. همچنین بدن بیمار را از هرگونه آلودگی ایمن نگه می‌دارد. گیره غلتکی ست سرم بسیار نرم عمل کرده و با حرکت بر لوله منعطف برای کم و زیاد شدن جریان مایع تزریقی استفاده می‌شود. همین طور برای قطع کردن مایع تزریقی دارای کاربرد است.

ویژگی های ست سرم HD

ست سرم HD از تجهیزات پزشکی است که امکان استفاده را هم برای بیماران اورژانسی و هم برای بیماران بستری فراهم می‌کند. شیلنگ‌های سرم که یک وضعیت مهم سلامتی را ارائه می دهند، از چندین بخش برای تنظیم و کنترل جریان موادی که باید به بدن تزریق شود، تشکیل شده است. این بخش‌ها شامل سوراخ ‌کننده ‌های پلاستیکی سازگار با کیسه ‌ها یا بطری‌ های تزریق می‌شود. بخش‌های مختلف آن عبارتند از محفظه قطره‌‌ای، لوله، قرقره تنظیم، رابط برانول و سوزن. محفظه قطره‌ای به شکل شفاف برای مشاهده عملکرد قطره است. محفظه شفاف به لطف دهانه ۱۳.۳ میلی‌متری آن، اندازه کافی برای اعمال انواع روش‌های تصفیه مایع را دارد. این بخش به اندازه کافی سفت است تا از نشت ذرات جلوگیری کند.

نحوه استفاده از ست سرم HD

غلتک تنظیم موجود در ست سرم HD به شما امکان می دهد سرعت جریان را در واحد زمان فرم مایع داده شده از طریق خط داخل وریدی با یک دست تنظیم کنید. تنظیم سرعت به راحتی با کمک بلبرینگ روی قرقره انجام می شود. طول شلنگ 150 سانتی متر است. ست سرم با گاز اکسید ضد عفونی می شود تا از رشد احتمالی باکتری جلوگیری گردد. به این ترتیب، استفاده استریل از محصول امکان پذیر است.
در عین حال در تولید ست سرم HD، روکش نرم پی وی سی استفاده می شود تا سوزن ها یا شلنگ باعث تحریک یا قرمزی سطح پوست در محل باز شدن دسترسی عروقی نشوند. پورت تزریق از یک ماده مصنوعی بدون لاتکس ساخته شده است.

توصیه های سودمند در استفاده از ست سرم HD

از آنجایی ست سرم HD محصولی پلاستیکی بوده، حفظ آن بسیار مهم است. مهم است که قبل از استفاده از استریل بودن محل نگهداری اطمینان حاصل کنید. وجود هرگونه گرد و غبار یا کثیفی در داخل یا حتی ممکن است به این معنی باشد که محصول ارائه شده برای استفاده داخل وریدی قابل استفاده نیست. در عین حال، هر محصول امکان یک بار مصرف و استفاده را می دهد. استفاده مکرر ممکن است منجر به مشکلات سلامتی نامطلوب شود. برای جلوگیری از هر گونه مشکل، مهم است که دستورالعمل استفاده را به دقت مطالعه کرده و قبل از استفاده آگاهانه از آنها استفاده کنید.

ست سرم اچ دی

اسکالپ HD چیست؟

اسکالپ HD که با نام سوزن پروانه‌ای نیز شناخته می‌شود به منظور تزریق مواد دارویی و یا خونگیری از بیمار در بیمارستان‌‌ها و کلینیک‌‌ها استفاده می‌شود. سوزن آن دارای پوششی سیلیکونی بوده تا هنگام تزریق سوزش کمتری را در بدن بیمار ایجاد کند.
به طور کلی، اسکالپ HD از ۴ بخش تشکیل شده است. سرسوزن های آن با بهره مندی از تکنولوژی تراش سه‌گانه تیز می شود و از جنس استیل ضد زنگ است. بر روی این محصول دو بال پروانه ‌ای شکل نیز وجود دارد که کار با سوزن را راحت ‌تر می ‌کند. لوله انعطاف ‌پذیر آن که طول آن بین ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌ متر است سوزن استفاده شده را به بخش انتهایی اسکالپ متصل می‌ نماید.

موارد مصرف اسکالپ HD

به طور کلی، موارد مصرف اسکالپ HD بیشتر برای افرادی مانند نوزادان و کودکان است که دارای ضعف عضلانی هستند. همچنین برای افرادی که به اصطلاح بد رگ هستند به کار می رود.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد انواع تجهیزات پزشکی مانند ست سرم توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید و بازار عرضه می شود. در بین کمپانی های شناخته شده شرکت چینی اچ دی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی بوده و محصولاتی مانند ست سرم HD، اسکالپ HD و لوله prp از جمله تولیدات آن محسوب شده که کیفیت مطلوبی نسبت به سایر برندهای موجود دارند. فروشگاه اینترنتی هاسپکسا بهترین مرجع خرید انواع تجهیزات پزشکی مصرفی با بهترین قیمت و کیفیت است.

نظر خود را بنویسید